هنرکده تندیس
استاد شهید مرتضی مطهری

 

استاد شهید مرتضی مطهری 

استاد مطهری از برجستگان عالم اندیشه اسلامی است.وی در قریه فریمان در نزدیکی مشهد متولد شد و در نوجوانی به حوزه علمیه این شهر و پس از چند سال به حوزه علمیه قم رفت.این دوران زمانی بود که رضا شاه بر حوزه های علمیه فشار وارد می کرد و تنها اندکی از فوت حاج شیخ عبد الکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم می گذشت.مطهری مدت 15 سال در قم و در محضر بزرگانی چون بروجردی، امام خمینی و همچنین سید محمد حسین طباطبایی فیلسوف عالیقدر جهان اسلام گذرانید...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 12 ارديبهشت 1390برچسب:استاد,معلم,,مطهری,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

در یک مطالعه که در نشریه روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده است کایون لیم و همکارانش از دانشگاه هاروارد مطالعه‌ای را روی 3 هزار و 100 آمریکایی انجام دادند و از آن‌ها سوالاتی در مورد فعالیت مذهبی و اعتقاد آن‌ها پرسیدند. همین تحقیقات یک سال بعد هم دقیقا به همین شکل انجام شد تا تاثیر باورهای دینی در زندگی این افراد بررسی شود.
در این مطالعات مشخص شد...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:مذهبی,شاد,موفق,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

معروف به حسین ماوریک:شکارچى ناوهاى اوزا و قهرمان جنگهای دریایی

یکی از لیدر های عملیات غرور آفرین کمان 99 و پرواز 140 عقاب ایرانی بر فراز عراق..... (يادآور اسطوره "آرش كمانگير" در تعيين مرزهاي دو كشور ايران و توران بود، ضمن اينكه عدد 99از طرح 99صفحه‌اي نبرد البرز الهام گرفته شده بود.و بزرگترین حمله هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در جهان به حساب میاد)

حمله به اچ 3 بی نظیر ترین حمله هوایی و حضور پر رنگ خلعتبری

حماسه هفت آذر 59 و عملیات مروارید بر فراز خلیج فارس

به هلاکت رساندن 48 افسر عالی رتبه و دو ژنرال عراقی فقط در یک عملیات

قبل از هر چیز جملات ابتدایی وصیت نامه شهيد:
اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

تا حالا به اين فكر كرديد كه مثلا اگر موبايل نداشتيد يا نمي‌توانستيد چت كنيد چه اتفاقي مي‌افتاد؟ 3-2 سال قبل يا دو سه سال قبل از اين دو سه سال كه يادتان هست؟ آن زماني كه مامان و بابا هنوز برايتان موبايل نخريده بودند؟ آن موقع‌ها چه جوري با دوستانتان قرار مي‌گذاشتيد يا همديگر را مي‌ديديد و از حال همديگر باخبر مي‌شديد؟ توي مدرسه همديگر را مي‌ديديد؟ براي هم نامه مي‌نوشتيد يا چي؟ بعضي از ما اين روزها جوري شده‌ايم كه فكر مي‌كنيم اگر تلفن و اينترنت را ازمان بگيرند، نمي‌توانيم زندگي كنيم



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

سوداي پيمودن راه صد ساله در يك شب دست از سر انسان زياده‌خواه برنمي‌دارد.چه براي آنها كه عمر خود را در روزگاران گذشته به دنبال طلا كردن مس بودند و چه براي آنها كه بعدها با دستگاه گنج‌ياب دنبال راهي براي يك‌شبه خوشبخت ‌شدن



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:شرکت هرمی,,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

اتفاقات اخیر کشور و تاکیدات به حق مقام معظم رهبری در لزوم ایجاد بصیرت بخصوص بصیرت در دوران فتنه ضرورت ایجاد بصیرت یا به عبارتی ساده تیز بینی سیاسی را اثبات می کند.قطعا در حوادث و طوفان های سیاسی نقش خواص و لزوم بصیرت خواص بیشتر نمود می کند اما آنچه نباید از آن غافل ماند بصیرت در جامعه و عموم مردم است. ضرورت ایجاد بصیرت عمومی از آنجا بیشتر نمود پیدا می کند که وقایع اخیر نشان داد که حوادث آنچنان اتفاق می افتد که عده ای از خواص با سابقه هم نیازمند توصیه رهبری به بصیرت می شوند چه رسد به عموم جامعه.



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 دی 1389برچسب:بصیرت,رهبری,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

در سنت ديني مسلمين، يكي از مستحبات مؤكد، اقامه نماز در ابتداي زمان شرعي است كه در اصطلاح عرفي مسلمين «نماز اول وقت» گفته مي‌شود و بر اساس آموزه‌ها و وعده‌هاي همين سنت ديني عمل به اين مستحب، مستوجب ثواب اخروي است. ولي پيچيدگي زندگي مدرن و اشتغالات فراوان مسلمانان  در زمانه ما موجب شده كمتر «فرصت» عمل به اين مستحب شرعي را يافته و نمازهاي يوميه ـ كه بر اساس آيات 17 و 18سوره روم قرآن واجب شرعي است - بويژه نمازهاي ظهر، عصر، مغرب و عشا با تأخير خوانده شود. اين دغدغه روزانه جامعه ديندار و شريعتمدار در عصر متجدد، تيزرو و پيچيده بايد سامان يابد و پاسخ داده شود كه در مواجهه با اين «چه كنم» و «انتخاب» چگونه بايد عمل كرد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: 11 دی 1389برچسب:نماز,نمازاول وقت,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

دست نوشته‌ای از استاد شهید آیه الله مرتضی مطهری

عیب كار ما در امر به معروف و نهی از منكر این است كه هنوز، منطق را وارد آن نكرده‌ایم. یعنی نخواسته‌ایم از روی منطق عمل كنیم تا معروف را رواج و منكر را از بین ببریم. معنای این كه منطق را وارد كنیم این است كه حساب كنیم پیدایش هر چیزی سببی دارد و هم‌چنین عدم رشد و نمو یك چیز، سببی دارد، با سبب منكر مبارزه كنیم و سبب معروف را ایجاد كنیم.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

جوان‌، زمانی‌ و دگرگونی‌
 از جمله‌ مسائل‌ بسیار مهمی‌ كه‌ در تربیت‌ فكری‌ و اخلاقی‌ جوان‌ بایدملحوظ‌ شود در نظر گرفتن‌ زمان‌ و فرهنگ‌ و آداب‌ و عادات‌ زمانهای‌مختلف‌ است‌ كه‌ مولایمان‌ امام‌ علی‌(ع) نسبت‌ به‌ این‌ مسئله‌ حسّاس‌ بوده‌اند وتوصیه‌ها و سفارشهای‌ حكیمانه‌ و هدایتگرانه‌ای‌ فرمودند كه‌ به‌ نمونه‌هایی‌ ازآن‌ اشاره‌ خواهد شد:


ادامه مطلب...
تاریخ: 21 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

جوان‌، آزادی‌ و آزادگی‌

 از جمله‌ ویژگیهایی‌ كه‌ در ذات‌ جوان‌ تجلّی‌ دارد و برای‌ او بسیارسرنوشت‌ساز است‌ ویژگی‌ «آزادی‌خواهی‌» اوست‌. «آزادی‌» از واژه‌های‌پرجاذبه‌ای‌ است‌ كه‌ جوان‌ را دلباخته‌ و مجذوب‌ خویش‌ می‌كند. جوان‌ هر قیدو قانون‌ و حدّ و اندازه‌ای‌ را نمی‌پذیرد و طبع‌ او به‌ گونه‌ای‌ است‌ كه‌ در برخی‌زمینه‌ها آزادی‌طلب‌ مطلق‌ و بی‌قید است‌. بنابراین‌ باید رابطه‌ و نسبت‌ جوان‌ وآزادی‌ را تبیین‌ كرد كه‌ عنصر «آزادی‌» با همه ابعاد و ویژگی‌هایش‌ از یك‌ سوو آزادگی‌ و هویت‌طلبی‌ از سوی‌ دیگر سخت‌ مورد توجه‌ امام‌ علی‌(ع) واقع‌شده‌ است‌. ما به‌ دور از بحث‌های‌ مرسوم‌ كلامی‌، فلسفی‌، فقهی‌، عرفانی‌،سیاسی‌ و اجتماعی‌ در باب‌ آزادی‌ كه‌ در جای‌ خود بسیار مهم‌ است‌، تنها به‌طرح‌ و تحلیل‌ برخی‌ از سخنان‌ و دیدگاههای‌ امام‌(ع) می‌پردازیم‌:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 20 آذر 1389برچسب:جوان,آزادی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

زمینه های پیدایش تهاجم فرهنگی

 پديده هاى اجتماعى با علت و زمينه واحدى بوجود نمى آيند و براى بررسى و شناخت آن بايد علل و عوامل متعددى را مورد شناسايى قرار داد. تهاجم فرهنگى نيز يكى از پديده هاى مهم اجتماعى است كه مى بايست زمينه هاى پيدايش و گسترش آن بطور دقيق و جامع بررسى شود.

تهاجم فرهنگى امرى است كه هميشه داراى دو طرف مهاجم و مورد هجوم مى باشد. و علل و عوامل مربوط به هر كدام از آنها با يكديگر متفاوت ولى با هم مرتبط مى باشند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 19 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

فرهنگ‌ را مجموع‌ عقاید، باورها، اخلاق‌، آداب‌ و رسوم ‌ یك‌ جامعه ‌تعریف‌ كرده‌اند. در حكومت ‌ دینی‌، یافتن‌ اصول‌ صحیح ‌ فرهنگی‌ و حساسیت ‌ نشان‌ دادن‌ در برابر آفات‌ این‌ مقوله‌ از مسؤولیت‌های‌ اصلی‌ حكومت‌ است‌؛ زیرا در این‌ نظام‌ همة‌ امور اقتصادی‌، اداری‌، نظامی‌، امنیتی‌ و... درجهت‌ رشد فرهنگی‌ مردم ‌ قرار دارد. مهم ‌ترین‌ آفات‌ فرهنگی‌ نظام‌ دینی‌ چنین ‌است ‌: تحریف‌ و بدعت‌، دین ‌گریزی‌، خرافات‌، شخص‌ محوری‌، بی ‌تفاوتی‌،خود باختگی‌، تبدیل‌ ارزش‌ها و الگوها، چاپلوسی‌ و تملّق‌ و نوگرایی‌ افراطی‌ وتحجّر.


ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

صفحه قبل 1 صفحه بعد