هنرکده تندیس
دستورالعملی از آیه الله نخودکی (ره)

 

از حضرت آیه الله موسی شبیری زنجانی حفظه الله نقل شده است که :

در سفری که حضرت امام خمینی (قدس سره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند ، امام خمینی (ره) در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند . امام (ره) که در آن زمان شاید حدود سی - چهل سال بیشتر نداشتند ، وقت را غنیمت می شمارند و خطاب به ایشان ، رو به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) کرده می گویند : تو را به این امام رضا (ع) ، اگر علم کیمیا داری ، به ما هم بده .

حاج حسنعلی نخودکی انکار بر داشتن علم کیمیا نکرد ، بلکه به امام فرمودند : اگر ما به شما کیمیا دادیم و شما تمام کوه و دشت را طلا کردید ، آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کرده و در هر جایی به کار نبرید ؟

امام خمینی (ره) که از همان زمان جوانی صداقت از وجودشان می بارید ، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان فرمودند :نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم .

حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام می شنوند ، رو به ایشان کرده می فرمایند : حالا که نمی توانید کیمیا را حفظ کنید ، من بهتر از کیمیا را به شما یاد می دهم و آن اینکه :

بعد از نمازهای واجب ، یکبار آیه الکرسی را تا "وهوالعلی العظیم" می خوانی و بعد تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را می گویی ، سپس سه بار سوره توحید را می خوانی و سه بار صلوات فرستاده ،سه بار آیه های دوم و سوم سوره مبارکه طلاق ( از "و من یتق الله ... تا لکل شیئ قدرا ) را می خوانی.

این کیمیا برایت بهتر است .  




تاریخ: سه شنبه 20 ارديبهشت 1390برچسب:آیه الله نخودکی اصفهانی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

یکی از مسایلی که در بحث عدل الهی مورد گفتگو قرار می گیرد مسئله اعمال خیر غیر مسلمانان است.

امروزه این سوال در میان طبقات مختلف از جاهل و عالم ، بیسواد و تحصیل کرده مطرح است که آیا کارهای خیر افراد غیر مسلمان مقبول است یا غیر مقبول؟ اگر مقبول است پس چه فرق می کند که انسان مسلمان باشد یا نباشد. عمده این است که در دنیا کار خیر بکند. فرضا مسلمان نبود و یا هیچ دینی نداشت زیانی نکرده است . و اگر غیر مقبول است و یکسره پوچ و باطل است و اجر و پاداشی نزد خدا ندارد ، با عدل الهی چگونه سازگار است ؟

عین این پرسش از نظر تشیع در دائره اسلام می تواند مطرح باشد : آیا عمل مسلمان غیر شیعه مقبول درگاه الهی است یا پوچ و باطل است ؟ اگر مقبول درگاه الهی است پس چه فرق می کند انسان مسلمان شیعه باشد یا مسلمان غیر شیعه . عمده این است که انسان مسلمان باشد ، فرضا شیعه نبود و ولایت اهل البیت را قبول نداشت زیانی نکرده است ، و اگر مقبول نیست با عدل الهی چگونه سازگار است ؟ 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 20 ارديبهشت 1390برچسب:عدل الهی ,اعمال خیر غیرمسلمان,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

 

میلاد با سعادت بهانه هستی خاتم الانبیا حضرت محمد (ص) و همچنین میلاد فرخنده حضرت امام جعفر صادق (ع) خدمت آقا امام زمان (عج) و تمامی مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

 

به همین مناسبت در این نوشتار قصد داریم تا گوشه هايى از زندگى و شخصيت‏حضرت‏محمد(ص) را از نگاه امام صادق(ع) به تماشا بنشينيم...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:امام جعفر صادق,حضرت محمد,پیامبر اکرم,
ارسال توسط مدیر وبلاگ
  • img/daneshnameh_up/7/79/mohamad.jpg

در روایات ما آمده است که در شب ولادت آنحضرت‏حوادث مهم و اتفاقات زیادى در اطراف جهان بوقوع پیوست که‏پیش از آن سابقه نداشت و یا اتفاق نیفتاده بود که از جمله‏«ارهاصات‏»بوده بدانگونه که در داستان اصحاب فیل ذکر شد،و در قصیده معروف برده نیز آمده که چند بیت آن چنین است:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

معروف به حسین ماوریک:شکارچى ناوهاى اوزا و قهرمان جنگهای دریایی

یکی از لیدر های عملیات غرور آفرین کمان 99 و پرواز 140 عقاب ایرانی بر فراز عراق..... (يادآور اسطوره "آرش كمانگير" در تعيين مرزهاي دو كشور ايران و توران بود، ضمن اينكه عدد 99از طرح 99صفحه‌اي نبرد البرز الهام گرفته شده بود.و بزرگترین حمله هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در جهان به حساب میاد)

حمله به اچ 3 بی نظیر ترین حمله هوایی و حضور پر رنگ خلعتبری

حماسه هفت آذر 59 و عملیات مروارید بر فراز خلیج فارس

به هلاکت رساندن 48 افسر عالی رتبه و دو ژنرال عراقی فقط در یک عملیات

قبل از هر چیز جملات ابتدایی وصیت نامه شهيد:
اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا

گاه می گوید حسن گاهی پدر گاهی رضا

 

ایام رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) را به همه دوستداران اهل بیت صلوات الله علیم اجمعین تسلیت عرض میکنیم...
 




تاریخ: چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:ایام آخر صفر, حضرتمحمد,امام رضا,امام حسن,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

باز هم اربعین است و تکرار درس های عاشورا...

 ای عزیز مصطفی، ای پسر فاطمه زهرا، ای شهید کربلا، ای خون خدا

 باز هم پرچم عزای تو در اربعین افراشته ایم و در سوگ تو سیه پوشیم...

 

فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

 

برعاشقان مکتب عاشورا تسلیت باد




تاریخ: سه شنبه 5 بهمن 1389برچسب:اربعین,عاشورا,امام حسین,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

ولادت با سعادت

حضرت امام موسي بن جعفر (ع)

را به مسلمانان جهان تبريک مي گويیم. 

 

هفتم ماه صفر، روز تولد هفتمین امام، حضرت موسی کاظم علیه السلام است. ایشان در یکی از روستاهای بین مکه و مدینه به نام «اَبواء» به دنیا آمدند. حضرت موسی کاظم علیه السلام ، از 21 سالگی، رهبری مسلمانان را برعهده گرفتند و تا زمان شهادت، 35 سال رهبر مردم بودند. به ایشان، به دلیل خوبی هایی که داشتند، لقب هایی چون کاظم (کسی که خشم خود را کنترل می کند)، صابر (صبر کننده)، صالح (درستکار) و امین داده اند.




تاریخ: 22 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

در سنت ديني مسلمين، يكي از مستحبات مؤكد، اقامه نماز در ابتداي زمان شرعي است كه در اصطلاح عرفي مسلمين «نماز اول وقت» گفته مي‌شود و بر اساس آموزه‌ها و وعده‌هاي همين سنت ديني عمل به اين مستحب، مستوجب ثواب اخروي است. ولي پيچيدگي زندگي مدرن و اشتغالات فراوان مسلمانان  در زمانه ما موجب شده كمتر «فرصت» عمل به اين مستحب شرعي را يافته و نمازهاي يوميه ـ كه بر اساس آيات 17 و 18سوره روم قرآن واجب شرعي است - بويژه نمازهاي ظهر، عصر، مغرب و عشا با تأخير خوانده شود. اين دغدغه روزانه جامعه ديندار و شريعتمدار در عصر متجدد، تيزرو و پيچيده بايد سامان يابد و پاسخ داده شود كه در مواجهه با اين «چه كنم» و «انتخاب» چگونه بايد عمل كرد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: 11 دی 1389برچسب:نماز,نمازاول وقت,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

دست نوشته‌ای از استاد شهید آیه الله مرتضی مطهری

عیب كار ما در امر به معروف و نهی از منكر این است كه هنوز، منطق را وارد آن نكرده‌ایم. یعنی نخواسته‌ایم از روی منطق عمل كنیم تا معروف را رواج و منكر را از بین ببریم. معنای این كه منطق را وارد كنیم این است كه حساب كنیم پیدایش هر چیزی سببی دارد و هم‌چنین عدم رشد و نمو یك چیز، سببی دارد، با سبب منكر مبارزه كنیم و سبب معروف را ایجاد كنیم.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

همه ما پنهانی و در نهان ، دل گفته هایی با خدا داریم

 

کسی از آن خبر ندارد و خود می گوییم و خدا شنونده است

 

آنچه در این پست می خوانید بخشی هایی از گفتگوهای “ما و شما” با خداست
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 آذر 1389برچسب:خدا,گفتگو,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

در چشم انداز سرخ و خط خونين شهادت ، محرم جلوه اى ديگر دارد و جلائى نو

و در آسمان پر ستاره ايثار و جهاد، عاشورا چونان كوكبى خونين درخششى ويژه دارد

آرى ... آنك خداى خواست كه خون را به قيام بيند و رايت سرخ حقيقت و راستى را به تماشا ايستد،



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 آذر 1389برچسب:عاشورا,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

فرارسیدن عاشورای حسینی را به همه شیعیان و دلباختگان ابا عبدالله الحسین (ع) تسلیت می گوییم

 

و از همه شما دوستان عزیز التماس دعا داریم.



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

کم کم داریم به نهمین روز از محرم یعنی روز تاسوعا نزدیک میشیم.این روز رو به حضرت عباس (ع) اختصاص دادن.
به همین مناسبت کتاب موبایلی تحت عنوان "زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)" رو براتون توی این پست قرار دادیم.
این کتاب بر روی کلیه گوشی ها قابل نصب است.

التماس دعا
 

دانلود کتاب "زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)"


 




ارسال توسط مدیر وبلاگ

از روایات مسلمه است که می فرماید هرکس چیزی را دوست داشت در سرای آخرت با او محشور است هرچند سنگی باشد

عالم محبت خیلی عجیب است همان جاذبه محبت حبیب و محبوب را جمع خواهد کرد هرچند محبوب در درجات عالی و محب در درجات نازله باشد . ما به هر پستی که باشیم امید است که محبت این خانواده ما را به آنها برساند



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:شهیددستغیب,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

هجوم ابرهه به مكه معظمه جهت نابودى خانه خدا

ابرهه بن صباح كه با پشتيبانى قيصر روم و نجاشى حبشه ، بر كشور يمن استيلا يافته بود، براى خوار كردن ساكنان يمن و عرب هاى شبه جزيره عربستان ، از هيچ تلاشى كوتاهى نمى ورزيد و به هر كردار ناشايستى اقدام مى نمود، او، بر طايفه (حمير)و بزرگان آن بسيار سخت گرفت و (ريحانه ) دختر علقمه بن مالك را كه از جهت زيبايى و كمالات نفسانى ، در طايفه خود كم نظير بود، به اجبار و اكراه از همسرش (ابومرة سيف بن ذى يزن ) جدا كرد و خود با او ازدواج نمود
بسيارى از يمينيان به دست حبشيان به فرماندهى ابرهه كشته و بسيارى ديگر اسير گرديدند و به عنوان (برده ) به حبشه و روم فرستاده شدند و مابقى به ناچار سر در طاعت ابرهه در آوردند و او را به اميرى خويش ‍ پذيرفتند.
ابرهه در
((صنعا)) (پايتخت فعلى يمن ) كنيسه اى بسيار مجلل و زيبا به نام ((قليس )) بنا كرد و از تمامى عرب ها خواست كه از بت خانه ها و زيارت كعبه (خانه خدا) دست برداشته و جهت زيارت و عبادت ، به صنعاء رفته و قليس را عبادت گاه خويش قرار دهند



ادامه مطلب...
تاریخ: 16 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

فرا رسیدن ایام محرم بر عاشقان کربلا و امام حسین (ع) تسلیت باد

 

محرّم، فروردین جانهاست و بهار ایمانهای سست شده و طراوت اندیشه‏های مرده و افسرده و خوابیده، و شكوفایی غنچه‏های بسته بیداری و آگاهی و ایثار و فداكاری است. محرّم، وجدان همیشه بیدار تاریخ، و گلوی هماره فریادگر زمان است. محرّم، ماه پاسداری از حرمت انسان است. محرّم، حریم ایمان و حصار قرآن است. محرّم، اهرم حركت دهنده انسانها و پدیدآورنده شورشهای شیعی و نهضتهای علوی و قیامهای مكتبی است. حسین(ع) پیامهای شفابخشش را، همه ساله بر بالهای سرخ شهادت می‏نویسد و پیكهای رهایی را بر موجهای محرّم و عاشورا سوار می‏كند.

 




تاریخ: 16 آذر 1389برچسب:محرم,حسین,کربلا,عاشورا,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 روز بیست و چهارم ذی الحجّه، روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجران است که در نزد مسلمانان، اهمیت

خاصّی دارد؛ چرا که گواه حقانیت و درستی دعوت پیامبر و عظمت شأن اهل بیت مکرّم اوست.

 

به همین منظور قصد داریم که به توضیحاتی در مورد این روز مهم اشاره کنیم...



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

9 آذر؛ روز بزرگداشت شیخ مفید را گرامی می داریم 

 

 

در میان دانشمندان اسلامی، بزرگانی یافت می شوند که در پیشرفت احکام الهی در جوامع تاثیر بسیار داشته، آثاری جاویدان ازخود به جای گذاشته اند؛ شیخ مفید، در شمارچنین دانشمندانی جای دارد.

 نامش محمد بن محمد بن نعمان بن عبدالسلام و کنیه اش ابو عبدالله است و در یازدهم ذیقعده (سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضاعلیه السلام) درسال ۳۳۶ ه .ق. دیده به جهان گشود... 



ادامه مطلب...
تاریخ: 9 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

واقعه غدیر حادثه تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود . غدیر تنها نام یک سرزمین نیست. یک تفکر است ، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند . غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است .
آری غدیر یک سرزمین نیست ، چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد ، کوثری است که فنا بر نمی دارد ، افقی است بی کرانه و خورشیدی است عالم تاب.


ادامه مطلب...
تاریخ: 4 آذر 1389برچسب:غدبر,عید غدیر,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

شوق دیدار قرار از دل ِ بیمار زدست
هی به تن ، حال ِ دل ِ زار نبینی چه نشست
گفتمش خیز به پا موسم ِ حج ، چون دگران
خانه را سیر تماشا ، دلِ معشوقه پرست
تن سبک سر ، من و این راه چه دشوار و دراز
کی بلد هیچ مناسک که به دستور شده ست

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 26 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

روز عرفه از روزهای پرفضیلتی است که زمینه و بستر مناسب برای بهره‌مندی هرچه بهتر از برکات الهی آماده است، انجام برخی اعمال در این زمان مشخص، موجب نزدیکی سازنده تر به خالق هستی و کسب خیرات دنیوی و اخروی بیشتر است .
 

اعمال شب عرفه

شب نهم از شب‎های متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:

- [به نقل کفعمى ] تسبیحات عشر را که در اعمال روز عرفه آمده است را هزار مرتبه خوانده شود .

- زیارت امام حسین (ع)

فضایل روز عرفه...
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: پدرم حضرت امام باقر(علیه السلام) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذى الحجّه، هر شب میان نماز مغرب و عشا این دو رکعت نماز را ترک مکن:

در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى، پس از آن این آیه (آیه 142 سوره اعراف) را مى خوانى:
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 17 آبان 1389برچسب:ذی الحجه,اعمال , نماز,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

یکم ذی الحجه؛

سالروز "ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)"

مبارک باد... 

امشب خدا لطف نهان خود هویدا می کند

 

امشب تفاخر فرش بس بر عرش أعلا می کند

 

امشب دو تا را جفت هم ، از صنع یکتا می کند  

 

یعنی علی ماهِ رخ زهرا تماشا می کند

 

با چشم دل در صورت او سیر معنا می کند 

 

امشب حسد بر خاکیان ، بی حد برند افلاکیان

 

خندان چمن ؛ رقصان دمن ؛ خوشدل زمین ؛ خرم زمان




تاریخ: 17 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ


ديدگاه ملل و اديان
ديدگاه هاى متفاوتى درباره آينده جهان وجود دارد؛ برخى از دريچه ياءس و نااميدى و با ملاحظه قدرت هاى اتمى كه در اختيار سران ظلم و بيداد قرار دارد، مى گويند جهان به سوى يك جنگ جهانى و فراگير پيش مى رود كه در آن ، بشريت گور خود را كنده ، تمدن كنونى را از بين خواهدبرد. درظاهر، قراين و شواهد، اين ديدگاه را تاءييد مى كند؛ چراكه عواطف انسانى به



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

الراض بفعل قوم كالداخل فيه معم و على كل داخل فى باطل اءثمان اثم العمل به و اثم الرض به
ح / 154
ترجمه : هر كس كه به كار گروهى از مردم خرسند باشد، مانند آن است كه در آن كار، با آنها همراهى كرده است ، هر كس در كار نادرست همراهى كند، براى او دو گناه خواهد بود: گناه



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 آبان 1389برچسب:نهج البلاغه ,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد